اكنون كه من يك مسيحي هستم بايد از روح القدوس پُر بشوم

اكنون كه من يك مسيحي هستم بايد از روح القدس پر بشوم. براي برقراري يك رابطه عميق تر با خداوند و كسب قدرت براي خدمت مسيحي و همچنين يافتن توانايي براي داشتن چنان زندگي اي كه عيسي مسيح حكم كرده است به اين تجربه شخصي احتياج دارم. حال كه شما مسيح را به عنوان نجات دهنده تان پذيرفته ايد، احتياج داريد كه از روح القدس پر شويد. اين يك تجربه شخصي است كه جداي از نجات است و تعميد در روح القدس ناميده مي شود.

كتابمقدس چه مي گويد؟

عيسي بعد از رستاخيز خود، تا زماني كه شاگردان روح القدس را دريافت نكرده بودند به آنان اجازه نداد تا خدمت علني شان را آغاز كنند. عيسي “ايشان را قدغن فرمود كه از اورشليم جدا مشويد بلكه منتظر آن وعده پدر باشيد” او مي گويد: “شما بعد از اندك ايامي به روح القدس تعميد خواهيد يافت” (اعمال رسولان ١: ٤-٥).

عيسي دربارۀ هدف از تعميد روح القدس فرمود: “ليكن چون روح القدس بر شما مي آيد قوت خواهيد يافت و شاهدان من خواهيد بود در اورشليم و تمامي يهوديه و سامره و تا اقصاي جهان” (اعمال رسولان ٨:١).

شما مي توانيد در فصل دوم كتاب اعمال رسولان درمورد اينكه چگونه شاگردان عيسي و بيش از ١٠٠ مسيحي ديگر تعميد روح القدس را يافتند، مطالعه كنيد. در همين فصل شما مشاهده خواهيد كرد كه همه مسيحيان اين حق را دارند كه اين عطا را بطلبند. پطرس رسول گفت: “عطاي روح القدس را خواهيد يافت. زيرا كه اين وعده است براي شما و فرزندان شما و همه آنانيكه دورند يعني هر كه خداوند خداي ما را بخواند” (اعمال رسولان ١: ٣٨ – ٣٩).

همۀ كساني كه مسيح را به عنوان خداوند و نجات دهنده خود پذيرفته اند سزاوار دريافت اين عطا مي باشند و بايد مشتاقانه در پي دريافتن “وعده پدر” يعني تعميد روح القدس باشند. يعني تعميد روح القدس باشند. عيسي سوال كرد “پس اگر شما … مي دانيد چيزهاي نيكو را به اولاد خود بايد داد چند مرتبه زيادتر پدر آسماني شما روح القدس را خواهد داد بهر كه از او سوال كند” (لوقا ١٣:١١).

وقتي كه شما تعميد روح القدس را مي يابيد چه اتفاقي مي افتد؟

هنگامي كه يك ايماندار مسيحي مشتاقانه براي تعميد روح القدس دعا مي كند، مي خواهد بداند كه او همان تجربه اي را بدست آورده كه در كتاب اعمال رسولان تشريح شده است.

خداوند اكنون نيز همان علامت را مي نماياند كه در كتاب اعمال رسولان نشان داد، يعني تكلم به زبانها بطوريكه روح القدس قدرت تلفظ مي بخشد و اين به اين معني است كه شما به طرز معجزه آسايي توانايي خواهيد يافت تا به زباني كه هرگز آنرا ياد نگرفته ايد، تكلم كنيد كتابمقدس مي گويد: “و همه از روح القدس پر گشته و به زبانهاي مختلف به نوعي كه روح بديشان تلفظ بخشيد به سخن گفتن شروع كردند” (اعمال رسولان ٤:٢)

زندگي شما چگونه دگرگون خواهد شد؟

تعميد روح القدس به شما آن توان را مي دهد كه يك زندگي پر از روح را آغاز نماييد. به وسيله تعميد روح القدس از خداوند براي زندگي و خدمت، قدرت مي يابيد، در نتيجه شما احترام و ترس عميق تري نسبت به خدا داشته و پري كامل روح القدس را تجربه خواهيد نمود. در زندگي پر از روح، شما وقف و سر سپردگي بيشتري به خدا و خدمت او خواهيد داشت. همچنين شما محبت عملي بيشتري نسبت به مسيح و كلام او و اشخاصي كه احتياج به نجات دارند، خواهيد داشت.

ثمره اي را كه روح در زندگي شما بوجود خواهد آورد، عبارت است از: “محبت و خوشي و سلامتي و حلم و مهرباني و نيكويي و ايمان و تواضع و پرهيزگاري” (غلاطيان ٢٢:٥) امكان دارد عطاياي ديگري نيز به شما بخشيده شود تا در خدمت خداوند آنها را مورد استفاده قرار دهيد. پولس به نه عطاي روح القدس اشاره مي كند: “زيرا يكي را به وساطت روح، كلام حكمت داده مي شود و ديگري را كلام علم به حسب همان روح و يكي را ايمان به همان روح و ديگري را نعمتهاي شفا دادن به همان روح و يكي را قوت معجزات و ديگري را نبوت و يكي را تمييز ارواح و ديگري را اقسام زبانها و ديگري را ترجمه زبانها” (اول قرنتيان ١٢: ٨-١٠)

سوالات

آيا شما تعميد روح القدس را يافته ايد؟

آيا هنگام دعا به زبانهاي ديگر سخن گفته ايد؟

شما مي توانيد همان گونه كه مسيحيان اوليه دعا مي كردند با اشتياق براي دريافت روح القدوس به حضور خدا دعا كنيد و تعميد روح القدوس را بيابيد.

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “اكنون كه من يك مسيحي هستم بايد از روح القدوس پُر بشوم”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.