دیدن زیبائی خداوند، بررسی مزمور 27

یک چیز از خداوند خواسته‌ام، و در پی آن خواهم بود: که همۀ روزهای زندگی‌ام در خانۀ خداوند ساکن باشم، تا بر زیبایی خداوند چشم بدوزم و در معبدش، پاسخم را بجویم.” مزمور ٤:٢٧ ‏NMV

***  دوازده ميوه ديدن زيبايى،
١) ديدن زيبايي خدا، به ما شجاعت مي بخشد. آیۀ ١؛ خداوند نور من و نجات من است؛ از که بترسم؟ خداوند پناهگاه جان من است؛ از که هراسان شوم؟


٢) ديدن زيبايى خدا، ما را تشويق مي كند. آیۀ ٢؛ چون بدکاران بر من هجوم آورند تا گوشت تنم را بخورند، چون خصمان و دشمنانم بر من بتازند، آنانند که می‌لغزند و می‌افتند.


٣) ديدن زيبايي خدا، به ما اطمينان مي بخشد. آيه ٣؛ اگر لشگری به مقابله با من اردو زند، دلم نخواهد ترسید؛ اگر جنگ بر من بر پا شود در آن نیز اطمینان خواهم داشت.


٤) ديدن زيبايي خدا، در اوقات مشكل از ما محافظت مي كند آیۀ ۵؛  زیرا در روز بلا مرا در سایبان خود پنهان خواهد کرد، و در پوشش خیمۀ خویش مخفی خواهد ساخت، و بر صخره، در جای بلندم قرار خواهد داد.


٥) ديدن زيبايي خدا، به  ما سرودى تازه مي دهد. آیۀ ٦؛ آنگاه سرم بر دشمنانِ گرداگردم افراشته خواهد شد، و با فریادهای شادی در خیمۀ او قربانی خواهم کرد؛ و برای خداوند خواهم سرایید و خواهم نواخت.


٦) ديدن زيبايى خدا، اشتياقى را در ما توليد مي كند. آيات ٧ و ٨؛ خداوندا، چون بخوانم، آوازم را بشنو؛ مرا فیض ببخشا و اجابتم فرما. ای دل من، او به تو گفته است: «روی مرا بجوی!» خداوندا، روی تو را خواهم جُست.

 

٧) ديدن زيبايى خدا، حس نزديك بودن خدا را به ما مي بخشد. آیۀ ١٠؛ اگرچه پدر و مادرم ترکم کنند، خداوند مرا خواهد پذیرفت.


٨) ديدن زيبايى خدا، ما را راهنمايى مي كند. آیۀ ١١؛ خداوندا، راه خود را به من بیاموز، و به سبب دشمنانم مرا به راه هموار هدایت فرما.


٩) ديدن زيبايى خدا، ما را بر دشمن پیروز می کند. آیۀ ١٢؛ به آرزوی خصمانم تسلیمم مکن، زیرا شاهدان دروغین بر من برخاسته‌اند، که خشونت را برمی‌دمند.


١٠)ديدن زيبايى خدا، به ما اميد مي بخشد. آيه ١٣؛ اما من باور دارم که نیکویی خداوند را در زمین زندگان خواهم دید.


١١) دیدن زیبایی خدا، دل ما را قوی می دارد و نیرو می بخشد. آيۀ ١٤؛ برای خداوند انتظار بکش، نیرومند باش و دل قوی دار؛ آری، منتظر خداوند باش!


١٢)ديدن زيبايى خدا، ما را بيدارى مي بخشد. آيۀ ١٤؛ برای خداوند انتظار بکش، نیرومند باش و دل قوی دار؛ آری، منتظر خداوند باش!

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “دیدن زیبائی خداوند، بررسی مزمور ۲۷”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.