علل بیماری (1)

اول تسالونیکیان ۵: ۲۳، خدایی كه سرچشمهٔ آرامش است، شما را کاملاً پاک گرداند و عطا فرماید كه روح و جان و بدن شما سالم بماند تا در وقت آمدن خداوند ما عیسی مسیح، از هر نوع عیب و نقصی به دور باشید.

پولس در این آیه به موضوع مهمی اشاره دارد و اینکه ما روح و جان و بدن هستیم.وقتی که ما دربارۀ شفا صحبت میکنیم باید در نظر داشته باشیم که شفا تنها مربوط به آنچه در جسم ما ظاهر میشود نمیباشد.در شفا همۀ بودن ما لمس میشود، یعنی جسم و جان و روح!

این موضوع را به چهار قسمت تقسیم میکنیم. ۱) بدن ۲) افکار ۳) احساسات ۴) روح ما

این را میتوان به یک اتومبیل تشبیه کرد که چهار چرخ دارد. برای اینکه این اتومبیل در جاده بطوری مناسبی راه برود میبایست که هر چهار چرخ آن میزان باشد.برای اینکه شما موفق و کامیاب باشید می بایست در تمام این چهار حیطه با خداوند در سلامتی میزان و شفا یافته باشید. اگر یکی از چرخ های این اتومبیل پنچر شود شاید هنوز هم بتواند به راه خود ادامه دهد اما به سختی. اگر چرخ های دیگر آن پنچر شود برای راه بردن آن اتومبیل سختر و سختر خواهد شد.وقتی که ما دربارۀ مردم صحبت می کنیم یعنی روح، افکار، احساسات و بدن او، در هر حیطه ای از آن نیاز به شفای خدا دارد. گاهی مردم در یکی از اینها در احتیاج هستند.  شاید شما چنین فردی را بشناسید و یا خودتان در چنین شرایطی بوده اید. یکی از این لاستیک ها به خوبی کار نمی کند. فکراً ما زجر می کشیم، در استرس هستیم، شاید احساسات ما چنین باشد و گاهی در آن کم آورده باشیم.هر روز ما می تواند متفاوت باشد، یک روز بالا و یک روز پائین، چرا که بر طبق کلام خدا ما بر روی این زمین در جسم و جان زندگی می کنیم.بسیاری از مردم اینگونه هستند، شاید شما فکراً زیر بار و دردی هستید که دارید آن را باخود حمل می کنید، و این چیزها در بدن شما روزانه آشکار می شوند.

بنابراین خیلی از بیماریها در بدن ریشه در احساسات و افکار ما دارد که نیاز به شفا یافتن دارد. تجربیات و شرایطی که در گذشته در آن بوده اید. و اگر شفا نیابند دشوار خواهد بود که بدن بصورت خوبی عمل کند و با بیماری دسته و پنجه نرم کند.

انجیل لوقا ۴: ۱۸، روح خداوند بر من است،

او مرا مسح كرده است

تا به بینوایان (کسانی که قلبشان شکسته است) مژده دهم.

مرا فرستاده است تا آزادی اسیران و بینایی كوران

و رهایی ستمدیدگان (کسی که زخمی است) را اعلام كنم.

عیسی وقتی که پادشاهی خدا را موعظه می کرد مردم شفا می یافتند، شفا نتیجۀ موعظۀ او بود! شفای شکسته دلان و افراد زخمی جزوی از مأموریت او بر روی زمین بود.در نتیجه هر کس نزد عیسی می آمد شفا می یافت.

عیسی هرگز با اینگونه افراد مصاحبه نمی کرد!  ….بگو چه گناهی انجام داده ای، دربارۀ گذشته ات سخن بگو…. نه شفا یافتن متکی برآنچه ما در گذشته بوده ایم و انجام داده ایم نیست بلکه شفا رحمت و فیض خداست.

این خدا نیست که شفای ما را باز داشته و یا بخاطر گذشته مان جلوی شفا را نگرفته است! اما گاهی این گذشتۀ ماست که جلوی شفا یافتن ما را گرفته است.و گاهی گناهان ما مانع شفا یافتن ما می شود و شما می بایست از خدا سؤال کرده بخواهید آن گناه را به شما نشان دهد.عیسی آمده تا انسان را از که شیطان بر او کرده آزاد کند و شفا بخشد. خدا برای ما اهمیت قائل و است و ما را دوست دارد.

بنابراین وقتی ما آن نتیجه ای را که از شفا یافتن انتظار داریم که رُخ نداده است باید چند سؤال بکنیم؛

رسالۀ سوم یوحنا آیۀ دوم می فرماید، ای عزیز، دعایم این است که از هر جهت کامیاب باشی و در تندرستی به‌سر بَری، همچنان که جانت نیز کامیاب است.

شفای جسم ما به کامیابی جان ما مربوط است. اگر شما در احساسات و افکار خودتان با مشکل روبرو باشید، دیر یا زود جسم شما واکنش منفی از خود نشان خواهد داد.

عبرانیان ۱۲: ۱؛ پس چون چنین ابری عظیم از شاهدان را گرداگرد خود داریم، بیایید هر بارِ اضافی و هر گناه را که آسان به‌دست و پای ما می‌پیچد، از خود دور کنیم و با استقامت در مسابقه‌ای که برای ما مقرر شده است، بدویم.

بیائید گذشتۀ خود را رها کنید تا ببرود، به خدا واگذار کنید. آن خاطره و یا فردی را که تنها به خاطر آن گذشتۀ دردآور نمی توانید ببخشید.پدر، مادر و… بدن شما قادر نیست این عدم بخشش و فشار را برای مدت زمان طولانی تحمل کند. بالاخره روزی با ظاهر شدن یک بیماری خود را واکنش نشان خواهد داد… شما اسیر خواهید شد. عیسی آمده تا آن خاطره و قلب شکسته را شفا دهد و شما را از آن زخم آزاد کند. خدا برای شما اهمیت قائل است، شفای جسم نتیجۀ خدمت عیسی در شفای قلبهای شکسته است!ما اغلب نگران شفای جسم خود هستید عیسی می خواهد قلب شما را شفا دهد که در این صورت درد و بیماری خواهند رفت.

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “علل بیماری (۱)”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.