هفت حقیقت درمورد عیسی مسیح (۲)

… ادامۀ بخش اول

۷) مسیح خیلی بهتر است از فرشتگان می باشد؛ بعنوان خالق خلقت، سایر خلقت به او وابسته هستند و نه او. بعنوان کسی که برکت می دهد و نه کسی که برکت می گیرد! بعنوان کسی که پرستیده می شود و نه اینکه پرستش کند. بعنوان یک پادشاه. بعنوان ارباب و نه یک نوکر.

عیسی کسی بود که گفت “بشود” و همۀ خلقت را کامل ساخت. و قانوناً بعد از اینکه جریمۀ گناهان انسان را پرداخت، بالاتر از همه گردید.

این حقیقت در فیلیپیان ۲: ۹ الی ۱۱؛ تأیید شده است؛ پس خدا نیز او را به‌غایت سرافراز کرد و نامی برتر از همۀ نامها بدو بخشید، تا به نام عیسی هر زانویی خم شود، در آسمان، بر زمین و در زیر زمین، و هر زبانی اقرار کند که عیسی مسیحْ «خداوند» است، برای جلال خدای پدر.

حتی عهد عتیق به این موضوع اشاره دارد که مقام عیسی مسیح به مراتب بالاتر از فرشتگان می باشد.

مزمور ۲: ۷؛ و حال، من حکم را باز می‌گویم، خداوند مرا گفته است: تو پسر من هستی؛ امروز تو را مولود ساختم.

خدا هرگز به هیچ یک از فرشتگانش نگفته است: تو پسر من هستی…

دوم سموئیل ۷: ۱۴؛ من او را پدر خواهم بود و او مرا پسرخواهد بود، و اگر او گناه ورزد، او را با عصای مردمان و به تازیانه های بنی آدم تادیب خواهم نمود.

یوحنا ۱: ۱ و ۲ و ۱۴؛ در آغاز کلام بود و کلام با خدا بود و کلام، خدا بود؛ همان در آغاز با خدا بود. و کلام، انسان خاکی شد و در میان ما مسکن گزید و ما بر جلال او نگریستیم، جلالی درخور آن پسر یگانه که از جانب پدر آمد، پر از فیض و راستی.

 

باید این نکته را به خوبی درک کنیم که عیسی مسیح، نخست زادۀ خدا می باشد. عیسی مسیح از دو جهت نخست زادۀ خداست. اول اینکه او تنها و یگانه فرزند خداست (یوحنا ۱: ۱۴). و همچنین او اولین کسی بود که از مردگان قیام کرد. او نخست زاده و نوبر خوابیدگان است.

رومیان ۸: ۲۹ ؛ زیرا آنانی را که از قبل شناخت، ایشان را نیز پیش معین فرمود تا به صورت پسرش متشکل شوند تا او نخست زاده از برادران بسیار باشد.

اول قرنتیان ۱۵: ۲۰؛ امّا مسیح براستی از مردگان برخاسته و نوبر خفتگان شده است.

 
آری عیسی مسیح دارای مقامی بالاتر از فرشتگان می باشد.

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “هفت حقیقت درمورد عیسی مسیح (۲)”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.