پسران خدا و دختران انسان ها چه کسانی بودند؟

پیدایش فصل ۶ آیه های ۱ تا ۴ به پسران خدا و دختران انسان ها اشاره می کند. نظرات مختلفی وجود دارند که پسران خدا چه کسانی هستند و چرا بچه هایی که آنها با دختران انسان ها تولید کردند غول آسا بودند (این همان اشاره به لغت نِفیلیم است).سه نظریه اصلی درباره هویت پسران خدا عبارتند از؛

 ۱) آنها فرشتگان رانده شده بودند،

 ۲) آنها انسان و حاکمان پر قدرت بودند، و یا

 ۳) آنها فرزندان با ایمان از نسل شیث بودند که با فرزندان شریر قائن ازدواج کرده بودند.

 نظریه اول با این مطلب قدرت می گیرد که در عهد قدیم عبارت “پسران خدا” همیشه برای اشاره به فرشتگان (ایوب فصل ۱ آیه ۶، فصل ۲ آیه ۱، فصل ۳۸ آیه ۷) استفاده شده است.

 مشکل احتمالی این نظریه در این است که در متی فصل ۲۲ آیه ۳۰، می گوید فرشتگان ازدواج نمی کنند. کتاب مقدس به ما دلیلی نمی دهد که باور کنیم فرشتگان جنسیت دارند و یا قادرند تولید مثل کنند. دو نظر دیگر این مشکل را ندارند.

ضعف نظریه دوم و سوم در این است که وقتی مرد معمولی با زن معمولی ازدواج می کند چرا باید فرزندانشان غول آسا و یا قهرمانان معروف آن زمان باشند. بعلاوه، چرا خدا باید تصمیم می گرفت طوفان به زمین بیاورد (پیدایش فصل ۶ آیه های ۵ تا ۷) در حالیکه او هیچوقت ازدواج مردان نسل شیث را با زنان نسل قائن قدغن نکرده بود. داوری در پیدایش فصل ۶ آیه های ۵ تا ۷ مربوط به اتفاقی است که در پیدایش فصل ۶ آیه های ۱ تا ۴ افتاد. بنظر می آید فقط گناه ازدواج فرشتگان رانده شده با دختران انسان ها می توانست چنین داوری سختی را توجیه کند.همانطور که قبلا گفته شد، ضعف نظریه اول متی فصل ۲۲ آیه ۳۰ است که می گوید، ” زيرا در روز قيامت، انسانها ديگر ازدواج نمی‌كنند بلكه مثل فرشتگان آسمان خواهند بود”. بهر حال در این جا نمی گوید که فرشتگان قادر به ازدواج نیستند. بلکه فقط می گوید فرشتگان ازدواج نمی کنند. دوم اینکه، متی فصل ۲۲ آیه ۳۰ دربارۀ “فرشتگان در بهشت (آسمان)” صحبت می کند. به فرشتگان رانده شده اشاره نمی کند، یعنی فرشتگانی که به نظم آفرینش خدا اهمیت نمی دهند و دنبال راههایی برای خراب کردن نقشه خدا هستند. این حقیقت که فرشتگان پاک خدا ازدواج نمی کنند و یا به روابط جنسی داخل نمی شوند دلیل بر این نیست که شیطان و فرشتگان او اینکار را انجام نمی دهند.نظریه اول بیش از همه درست بنظر می رسد. بله، تناقض جالبی وجود دارد وقتی که می گوییم فرشتگان بدون جنسیت هستند و بعد می گوییم “پسران خدا” فرشتگان رانده شده هستند که با دختران انسان ها آمیزش کردند. بهر حال، در حالیکه فرشتگان موجوداتی روحانی هستند (عبرانیان فصل ۱ آیه ۱۴)، آنها می توانند به صورت و جسم انسانی ظاهر شوند (مرقس فصل ۱۶ آیه ۵). مردان سدوم و عموره می خواستند با دو فرشته ای که با لوط بودند رابطه جنسی برقرار کنند (پیدایش فصل ۱۹ آیه های ۱ تا ۵). اینکه فرشتگان می توانند بصورت انسان ظاهر شوند قابل قبول و معقول است، بطوریکه حتی می توانند بصورت مرد یا زن ظاهر شوند و احتمالا قادر به تولید مثل هم هستند. چرا فرشتگان رانده شده اینکار را مرتبا انجام نمی دهند؟ بنظر می آید که خدا فرشتگانی را که این گناه را مرتکب شدند زندانی کرده، تا فرشتگان رانده شده دیگر اینکار را نکنند (یهودا ۶). مفسرین اولیه یهودی و کتابهای روحانی که جزو کتاب مقدس نیستند و نوشته هایی که نویسندگان واقعی آنها معلوم نیست می گویند که “پسران خدا” در پیدایش فصل ۶ آیه ۱ تا ۴ همان فرشتگان رانده شده هستند. این مسئله به هیچ عنوان در را به روی بحث های دیگر نمی بندد. بهر حال این نظریه که در پیدایش فصل ۶ آیه های ۱ تا ۴ در رابطه با ازدواج فرشتگان رانده شده با دختران انسان ها ذکر شده است، پایه و اساس قوی تاریخی، دستور زبانی و محتوای کتاب مقدسی دارد.

www.GotQuestions.org

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “پسران خدا و دختران انسان ها چه کسانی بودند؟”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.