چگونه از افکار منفی بگریزیم؟

مزمور ۱۱۹: ۱۱۴؛ تو پناهگاه و پشتیبان (سپر) من هستی، به وعده‌های (کلامت) تو امیدوارم.

۱) سراینده، به نزد خدای خود از افکار بیهوده پناه می برد! در آنجا او (زن یا مرد ایماندار) از نفوذ نگرانی و زجر خود را پنهان می کند. و در این سکوت مقدس جان او، خداوند را می یابد.

در چنین مکان و جایگاهی وقتی دنیا و وسوسه های آن او را می خواند، او قادر خواهد بود که خدا را بعنوان پناهگاه خود داشته باشد. و بدینوسیله او می تواند از توصیه ها و یا وسوسه های شیطانی در امان باشد. این یک آیۀ تجربی سراینده مزمور می باشد، و او شهادت می دهد که خود نویسنده یک فهم و درک شخصی از این موضوع دارد. او با افکار خود نمی جنگد و یا از آنها فرار نمی کند، بلکه او نزد خدای خود می رود و در آنجاست که تبدیل خواهد یافت. در نظر داشته باشید او از کلام خدا برای حفاظت مضاعف استفاده نمی کند بلکه آن را به خود نسبت می دهد.

زمانی که ما در این جنگ روحانی مورد ضرب و شتم قرار می گیریم، گاهی چیزهائی همچون افکار وسوسه انگیز و منفی در زندگی ما سر خود را بیرون می آورند، و ما در چنین شرایطی می بایست که مشخصاً در آن مورد خاص بسوی خداوند و نجات دهندۀ خود پرواز کنیم و خود را در حضور مقدس او قرار دهیم. خوشابحال شخصی که واقعاً بتواند بگوید خدای تثلیث، پناهگاه من است. این شخص زیر عهد پر جلال خدا در امنیت قرار دارد.

۲) پشتیبان (سپر)، خداوند وعده فرموده است؛ مزمور۵: ۱۲ زیرا تو، خداوندا، پارسایان را برکت می‌دهی و آنان را با لطف خود چون سپر احاطه می‌کنی.

۳) این چنین شخص به وعده های خدا امیدوار است! و نه به تلاش خود. او به خودش نگاه نمی کند. در پی یافتن چاره و روشی نیست تا آنها را امتحان کند! بلکه او در پی در امان بودن از خطرها و تمام وسوسه ها می باشد.

برای کسی که کمک طلبیدن را تجربه کرده است، بسیار آسان است که امید را تجربه کند! تنها کاری ما لازم است انجام دهیم اینست که امید داشته باشیم و شادمان باشیم، کلام خدا همیشه در برابر ما مقرر شده و دلیلی برای امید داشتن ما می باشد. که او ما را حمایت می کند و به ما کمک می کند تا بتوانیم بر شرایط این چنینی غالب شویم. در بحبوحۀ ترشروئی و نگرانی، امید آسمانی یک راه رهائی مؤثری است!

این آیه به ما یادآوری می کند تا بدانیم؛

۱) خدا، خدای قدرتمندی است.

اشعیاء ۹: ۶ و ۷؛ برای ما فرزندی زاییده، پسری به ما داده شده است و او بر ما سلطنت خواهد کرد، اسم او «مشاور عجیب، خدای قدیر، پدر سرمدی و شاهزادۀ صلح و سلامتی» خواهد بود، قدرت شاهانه‌اش روز افزون، و مملکتش همیشه در صلح خواهد بود، او مثل خاندانش داوود سلطنت می‌کند و قدرتش از حال تا ابد بر نیکی و عدالت متّکی خواهد بود، خدای متعال با اشتیاق این‌کار را به کمال خواهد رسانید.

۲) خدا، خدای والائی است.

عیسی مسیح در جایهای آسمانی و در دست راست خدای پدر نشسته است.

۳) خدا، خدا مکانهای مخفی است.

غزل غزلها ۲: ۱۴، مکانهائی که تنها خدا و نه انسان از آن با خبر است.

۴) مسیح وفادار است.

مکاشفه ۳: ۱۴ ؛ شهادت می دهد که او امین و راست است.

۵) عیسی کوشا است.

مزمور ۱۲۱ : ۳؛  او نخواهد گذاشت پای تو بلغزد؛ او که حافظ توست، چشم بر هم نخواهد گذاشت!

  • من و شما به پناهگاه خداوند محتاجیم.

  • پناهگاه خداوند برای ما مهیا شده است. (اشعیاء ۳۲: ۲)

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “چگونه از افکار منفی بگریزیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.