زندگينامۀ زنده یاد كشيش وروير آوانسيان

کشیش وروير آوانسيان در سال ١٩٥٢ در تهران در خانواده اي ارمني پا به دنيا گذاشت و تمام سالهاي زندگي اش را در اين شهر سپري نمود. پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي، دوران متوسطه را در دبيرستان ارامنه “كوشش” به پايان رساند. پدر وروير نوازنده ساز سنتي بود، و اين سبب شد كه وروير در خانواده اي هنر پرور بزرگ شود و استعداد موسيقايي خود را پرورش دهد.

در نتيجه ايشان در سنين جواني به خوانندگي و نوازندگي رو آورد و سالها در اين حرفه مشغول فعاليت شد. وي در اين دوران از زندگي خويش در جامعه ارمني ايران به عنوان خواننده اي مشهور و محبوب شناخته شده بود و آهنگها و ترانه هاي متعددي را به صورت آلبوم انتشار داد.

در ادامه و همزمان با فعاليتهاي هنري خويش درگير تجربيات سخت و تلخ شده، در دام اعتياد به مواد مخدر گرفتار گرديد.

در همين برهه از زندگي خويش بود كه در سال١٩٧٨ بشارت كلام خدا را از  خواهرش شنيد و عيسي مسيح را به عنوان خداوند و نجات دهنده خود پذيرفت. با يافتن تولد تازه در خانواده الهي، بازآفريني و احيا زندگي تازه اش آغاز گرديد. و نجات دهنده خود پذيرفت با يافتن تولد تازه در خانواده الهي، بازآفريني و احيا زندگي تازه اش آغاز گرديد.

اين رويداد فوق العاده، ايشان را در راهي نو و خدمتي با شكوه در پادشاهي خداوند قرار داد و سرچشمه ثمراتي پايداربراي كليساي خداوند در ايران شد. برادر وروير آوانسيان در سال ١٩٨٢ با خواهر ريما مارگوسيان، پيمان ازدواج بست. ثمره اين ازدواج مبارك، سه فرزند زيبا دوست داشتني، به نامهاي ملاني و رايسا و استيو بود. هر سه آنان نيز در عرصه موسيقي و هنر فعالند.

برادر وروير آوانسيان در پي ازدواج با همسري شايسته با همسري شايسته و نيكو، كه ايشان نيز در كارهاي هنري و به ويژه نقاشي دست بالايي داشتند از همان آغاز زندگي مشترك خانوادگي به خدمات روحاني خويش سرعت بيشتري بخشيد. ایشان سرودها و آهنگهاي روحاني مسيحي بسياري را هم به فارسي و هم به ارمني كه الهام گرفته از كلام خدا و روح خدا بود آفريد. اين آثارطي ساليان متمادي در كليساهاي ايران سراييده و نواخته شده است. از ديگر خدمات ارزشمند و ماندگار وي در كليساي ايران، تقويت و شكوفايي پرستشهاي كليسايي در كيفيت و مرتبه اي بالا بود. ايشان گروههاي سرود ايجاد نمود و رهبري آنها را بر عهده گرفت. وي سالها پي در پي كنسرتهاي پرستش تشكيل داد و در كليساهاي مختلف بر روي منبر به اجرا در آورد. برادر وروير خود سراينده اصلي و مجري تمام برنامه هاي پرستشي فوق بود.

در همين راستا، با تشكيل كلاسها و ارائه درسهاي گوناگون، به ويژه براي جوانان و  علاقمندان، تلاش و فعاليتهاي فراوان و گسترده اي نمودند.

 كشيش وروير آوانسيان در خدمات بشارتي و شباني نيز در كليساي جماعت رباني  ايران خدمات درخشاني انجام داده است. ابتدا در كليساي مركزي جماعت رباني مسئوليت گروه زوجهاي كليسا را به عهده گرفت و نيز به خدمت در قسمت پرستشي جلسات عبادتي مشغول شد. ايشان سپس در كليساي منطقه مجيديه تهران در خدمات روحاني كليسايي با شادروان لئون هايراپطيان همكاري و معاونت نمود.

به تدريج پس از گذر سالها و مشاهده خدمات پر ثمر ايشان در عرصه هاي متعدد به عنوان شبان كليساي جماعت رباني منطقه نارمك تهران دستگذاري و منصوب گرديد.

وي ٩ سال مداوم خدمات مبارك و پرفيض خويش را به خواهران و برادرانش در آنجا ارائه داد. اين برادر مبارك در سالهاي پاياني عمر زميني خويش همچنان به خدمت خود بين فارسي زبانان ادامه داد، كه در پي آن نيز مدتي دستگير و بازداشت شد. اما پس از آن نيز از خدمت خود دست نكشيد!

كشيش وروير آوانسيان در صبح روز چهارشنبه ٢٩ نوامبر ٢٠١٧ در پي يك بيماري مزمن زندگي زميني خود را ترك گفته، به مقدسين در آسمان پيوست.

يادش گرامي، روحش شاد و راهش پر رهرو باد. آمين!

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “زندگينامۀ زنده یاد كشيش وروير آوانسيان”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.