سپر ایمان چیست؟

علاوه بر اینها، سپر ایمان را بردارید تا به وسیلۀ آن بتوانید تمام تیرهای آتشین شیطان را فرو نشانید. افسسیان ۶: ۱۶

 

 سپر ایمان، چهارمین و مهمترین قسمت از اسلحۀ خدا است، که پولس رسول  آن را در این قسمت بیان می کند. این سپر ایمان، همان ایمان و اعتماد و تکیۀ ما بر قدرت خدا می باشد. زمانی که سپر ایمان را برداشته باشیم، می توانیم کاملاً مطمئن باشیم که خدای مهربان با قدرت بی نهایت عظیم خود در کنار ما قرار خواهد داشت. در زمان پولس، طول سپر سربازان که اسکیودم نامیده می شد یک متر و نیم و عرض آن هشتاد سانتیمتر بود که مانند یک درب بزرگ تمام وجود آن جنگجو را می پوشاند. و آن سربازان نه فقط در پناه آن سپر بزرگ، سر و پا و سینۀ خود را در برابر تیرهای دشمن محافظت می نمودند بلکه بوسیلۀ آن مخالفان را فشار داده از خود دور می کردند. پس این اسلحه بسیار برای آن سرباز حیاتی بود.

 

به همین ترتیب، ما نیز با کمک سپر ایمان قادر خواهیم بود که خود را در مقابل تمامی تیرهای آتشین شریر مصون نگاه داریم. تیرهای آتشین شیطان، عبارت از احساس یأس و نومیدی، دلسردی، ترس، شک و سرگردانی و افکار منفی از این قبیل می باشند. و زمانی که سپر ایمان را بر روی سرخود داریم، این تیرهای آتشین بر ما بی اثر خواهد بود.

 

برای این که زندگی روحانی یک ایماندار از غارت دشمن محفوظ بماند می بایست که او خود را با سپر ایمان بپوشاند. ما باید بدانیم که این تیرهای دشمن از جنس وسوسه های زمینی و دنیوی است و برای اینکه ما بتوانیم در برابر او مقاومت کنیم می بایست سپر ایمان ما آسمانی باشد. یعنی اجازه دهیم تا خود خدا سپر ما باشد.

 

تعریف ایمان؛ عبرانیان ۱۱: ۱؛ ایمان، اطمینانی است به چیزهایی كه به آن امیدواریم و اعتقادی است به چیزهایی كه نمی‌بینیم.

ایمان کانال اعتماد زندگی روحانی است، بیمه است که از طرف خدا به انسان داده می شود. ایمان اطمینانی است که به ایماندار می گوید وعده های خدا هرگز بر زمین نمی افتند. حتی زمانی که ما تحقق آنان را تجربه نمی کنیم.

 

همچنین سپر ایمان، به ما ایمانداران کمک می کند تا وقتی که شریر وسوسه هایش به ما حمله می کند، وقتی که او با آنها شک را در ما بوجود می آورد می توانیم در برابر وسوسه ای مقاومت کنیم. ایمان به ما قدرت می دهد تا به خدا اعتماد کنیم. وقتی که به نظر پیشنهادات وسوسه انگیز به نظر از وعده های خدا بهتر به نظر می آیند، ایمان به ما یادآوری می کند که توسط تحقق وعده های خدا ما بهترین او را تجربه خواهیم کرد.

 

* شخصی که سپر ایمان را در دست خود دارد چگونه سخن می گوید؟

دانیال ۳: ۱۶ الی ۱۸؛ شدرک، میشک و عبدنغو در جواب گفتند: پادشاها، ما از خود دفاع نمی‌کنیم. امّا خدایی که ما او را پرستش می‌کنیم، قادر است که ما را از کورۀ آتش و از دست تو نجات دهد که نجات هم خواهد داد اما اگر او هم ما را نجات ندهد، ای پادشاه بدان که ما خدای تو را پرستش نخواهیم کرد و در مقابل مجسمۀ طلایی‌که تو نصب کرده‌ای، سجده نخواهیم نمود.

 

تگ ها

همچنین شاید اینها نیز مورد پسند شما باشند

0 دیدگاه در “سپر ایمان چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.